Siirry pääsisältöön

Patteriharjoitus 2 - rinta, selkä, vatsa

Viikon patteritreenit saa jatkoa, tänään oli vuorossa rinta, selkä ja vatsat. Jälleen kerran kiertoja 4/patteri ja toistoja 10. En muistanut eilisessä ykkösosassa mainita, että harjoituksen kokonaiskesto on n. 45 min. Lisäksi pidän 2min palautuksen aina ennen seuraavaan patteriin siirtymistä. Nämä  molemmat asiat pätevät myös tämänpäiväiseen treeniin. Välineetkin ovat samat kuin ensimmäisessä patteriharjoituksessa.

Patteri 1
- Vatsarutistus kiertäen (russian twist)
Vatsarutistusta voi tehostaa kahvakuulalla/käsipainolla/levypainolla.

Patteri 2
Pallolla tehtävässä selkälihasliikkeessä voi liikkeen tehosteena käyttää nilkka-/rannepainoja.

Patteri 3
-Polvirullaus pallolla
Viimeisen patterin liikkeet ovat kokonaisvaltaisempia eli useammat lihakset työskentelevät samanaikaisesti. Erityisesti polvirullauksessa ja pallon päältä punnerrettaessa tarvitaan tukea ja hallintaa koko vartalosta.

Hyvä treeni tuli tästäkin, eikä tarvittu kuntosalia! :)
Eilinenkin treeni tehosi ihan mukavasti, on nimittäin ojentajat aika hellänä...
Seuraavaksi onkin sitten jalkojen vuoro!
-Marjut

Kommentit