Siirry pääsisältöön

Patteriharjoitus 3 - etureidet, takareidet, pohkeet

Viimeinen patteriharjoitus tulille! Kurituskohteena takareidet, etureidet ja pohkeet. Harjoituksessa on paljon kyykkyjä, jotka ovat todella tehokkaita, kokonaisvaltaisia liikkeitä jaloille. Aiemmista harjoituksista poiketen tein tässä harjoituksessa vain kaksi patteria, mutta yhtä patteria kohden on neljä liikettä. Kiertoja tein 3 ja toistomäärän nostin 20:een (toistomäärää voi olla 10-20, riippuen käytettävissä olevista painoista). Pidin patterikierron jälkeen 30s tauon ja pattereiden välillä 2min tauon. Kyykyissä muistakaa klassinen polvet ja varpaat samaan suuntaan :)

Patteri 1

- Sumokyykky 
kuva
- Askelkyykkykävely 

kuva

- Jalkakyykky pallo seinää vasten
kuva
- Pohjeliike seisten (=varpaille nousu)
kuva


Patteri 2

- Jalkakyykky
kuva
- Bulgarialainen kyykky 
kuva
- Lantionnostot tangolla 
kuva
- Penkille nousu + varpaille nousu
kuva

Liikkeet voi tehdä lisäpainojen (tanko, kahvakuula, käsipainot) kanssa tai ilman. Itse tein suurimman osan liikkeistä lisäpainojen kanssa. Treeni on kuitenkin sen verran raskas, että hyvän poltteen saa varmasti aikaan ilmankin! :)

Nyt lenkille, sää on mitä mainioin :)
-Marjut

Kommentit