Siirry pääsisältöön

Friday CrossFit

Eilen oli Onrampin kutospäivä eli puolessa välissä mennään. Lämmittely tehtiin parin kanssa med ballilla. Kyykkyjä, polvennostoja ja erilaisia vatsalihasliikkeitä. Taidoissa kerrattiin K2E ja siitä edettiin T2B = toes to bar. Nyt knees to elbows sujui jo paremmin, mutta kovin kauaa en pystynyt tangossa roikkua, koska keskiviikkona saadut rakot häiritsivät teipeistä huolimatta. En tiedä mikä olisi paras suoja käsille: jatkuvasti irtoava teippi, magnesium vai hanskat? Kahta ensimmäistä oon koittanut aika huonoin tuloksin. Hanskoja oon miettinyt myös, mutta monet sanovat ettei ne oikein auta.
Rope climb
Uusina taitoina käytiin jalkalukkoa ja raakaa tempausta. Tehtiin jalkalukkoa jo silloin ensimmäisellä kokeilukerralla liikuntalaisten kanssa. Tuolloin kiipeäminen oli aikamoista sähläystä, mutta eilen kiipeäminen onnistui jo tosi hyvin. Tässä näköjään kehittyy nopeaa, kun hoksaa vain oikean tekniikan :) Instagramin seuraajat näkivätkin mun kenkien mielipiteen köysikiipeämisestä tai pikemminkin sillä laskeutumisesta.. Ne ottivat kirjaimellisesti hieman nokkiinsa.
Ennen eilistä tempaus oli mulle melko tuntematon liike. Pari kertaa oon sitä koittanut, mutta that´s all. Tekniikkaa ei taaskaan oo sieltä helpoimmasta päästä, mutta kyllä se pienen harjoittelun jälkeen alkoi jotenkuten luonnistua. Raakaa tempausta tehtiin myös voimaosiossa L-pidon parina. L-pito tehtiin renkailla ja vitsit oli muuten haastavaa. L-asento onnistui ihan hyvin boxien päällä, mutta hyvä kun sain pidettyä itseni suorilla käsillä siinä renkailla. Tässä taas tuli esiin se mun yläkropan heikkous. Lähdin automaattisesti vetämään hartioita korviin.. Ihan kuin se jotakin olisi asiaan auttanut, päinvastoin :D Ja jälleen kerran yksi asia treenattavaksi!
Wall ball
Päivän WOD oli aikamoista yläkropan rääkkiä. 
5 rounds for time
10 wall ball
10 body rows
10 push ups
1 rope

Ensimmäinen ja toinen kierros meni iisisti. Kolmannella kierroksella harkitsin jo köyden kiipeämisen sijaan kahta laskeutumista, mutta päädyin vielä punnertamaan köyden ylös. Kengännauhatkin aukesivat siinä tohinassa, mutta eipä se menoa haitannut. Neljännellä kierroksella punnerrukset alkoivat olla jo aika tuskaa, ja kiipeämisen sijaan tein kaksi laskeutumista. Viides kierros meni sitten jo pienoisessa sumutilassa. Wall ball oli ok, body rowt ja punnerrukset naapurit pelästyttävällä irvistyksellä läpi ja köysilaskeutumiset samaan kaartiin. Loppuaika oli 9.22
Body row - aloitusasento
Latsit, rinta ja kädet tulessa, mutta fiilis oli great! :) Loppuverkassa ei meinannut oikein kädet liikkua mihinkään suuntaan, mutta kyllä ne siitä pikkuhiljaa palautuivat. Tämän päivän treeni painottui pitkälti yläkroppaan, joten jäin vielä treenien jälkeen tekemään mavea ja etukyykkyä. Mavea tein viisi sarjaa 5-3-3-2-1 toistoilla. Aloitin 50kg ja päädyin sinne 80kg. Etukyykkyä tein saman viisi sarjaa toistoilla 5-3-3-3-2. Kyykyn aloitin pelkällä tangolla ja päädyin 50kg.

Semmoista CrossFittailua tällä kertaa. 
Voin sanoa, että se sama tulinen fiilis, joka tuli eilen wodin jälkeen, saapui takaisin tänä aamuna.. 
Hard workout, no excuses! 

jjja kysymyksiä saa laittaa tulemaan :)

-Marjut

Kommentit