Siirry pääsisältöön

Killeri WOD


Tänään on kyllä tullut sykittyä oikein kunnolla! Päivä alkoi pirteästi klo 8 uintitunnilla. Viimeisellä selkäuintitunnilla hiottiin kokonaissuoritusta kasaan ja harjoiteltiin lähtöä ja käännöksiä. Kyllä se oma selkäuinti alkaa pikkuhiljaa jo näyttää siltä miltä sen pitäisikin. Tällainen intensiivinen opetus on toimivaa, mutta vielä kun muistaisi/ehtisi jatkaa treenaamista tuntien ulkopuolella, niin tekniikka iskostuisi vähän paremmin lihasmuistiin :) Uinnin jälkeen 10-12 oli paritansseja. Tällä kertaa tanssittiin polkkaa, masurkkaa ja jenkkaa. Vaikka tanssija oonkin, niin harvemmin sitä lavatansseja tulee tanssittua. Hyvää kertausta siis itse kullekin :) Tanssin jälkeen jäätiin vielä Suskin ja Ellun kanssa syömään ja hiomaan huomisen kummikoulun opetustaktiikoita kuntoon. Kaikkien ensimmäinen suunnistustunnin pito.. Vähän jänskättää :)


Suunnittelun jälkeen polkaisin kotiin ja jatkoin kummikouluun valmistautumista piirtelemällä karttamerkkejä meidän muistipeliä varten. Oli vähän sellanen back to ala-asteen kuvistunneille -fiilis :) Suuren taiteellisen ponnistelun jälkeen olin niin väsynyt, että otin pienet päiväunet. Oon nyt tällä viikolla kiinnittänyt huomiota riittävään lepoon, koska treenejä on tullut päiville useita. Lyhyen lepäämisen ja tankkauksen jälkeen lähdin open gymille tekemään etukäteen huomista onrampin kolmospäivää. Lähden huomenna kummikoulun jälkeen Kurikkaan, joten en pääse illan treeneihin. Kolmospäivä näytti kutakuinkin tältä:

Warm up 
200m row, 30 rope jumps - 3 rounds
30 KB swing, star squat - 2 rounds
Strength
Deadlift
New skills
Sumo deadlift high pull
Thruster
Kuppikaaripyörintä
WOD
row 500m
10 thrusters 40/30kg
3 rounds

Alkulämmittely oli tehokas ja monipuolinen: soutua, hyppynaruhyppyjä, etuheilautuksia kahvakuulalla sekä tähtikyykkyä kahvakuulan kanssa. Voimassa tein maastavetoa viisi viiden toiston sarjaa painoja lisäten. Aloitin pelkällä tangolla ja siitä lisäsin aina seuraavaan sarjaan 10kg. Viimeisen sarjan tein 60kg. Ohjaajan pienien tekniikkamuistutusten avulla sain liikkeen hyvin pakaroille selkää rasittamatta. Voimaosuus oli iisi, mutta todella hyvä juuri tekniikan hiomiselle. Uusina taitoina tuli sumomaastaveto+pystysoutu, thruster eli etukyykky+pystypunnerrus sekä kuppikaaripyörintä. Kuppikaaripyörintä meni pelkällä näytöllä läpi, koska sitä oon tehnyt ennenkin. Myös kaksi muuta liikettä oli tuttuja, joten ei niissäkään sen kummemmin aikailtu, vaan WODin pariin mars! 

500m soutua, 10 thrusteria ja kolme kierrosta. Suosituspaino oli naisilla thrusteriin 30kg ja sillä päätin yrittää. Ensimmäinen soutu meni ~2.00/500m vauhtia ja tuntui kohtalaisen kevyeltä. Ensimmäiset thrusterit 30kg oli kyykyn osalta ok, mutta pystypunnerruksen osalta ei, joten vaihdoin lennosta 20kg tankoon. Toinen soutu meni suurin piirtein ~2.10/500m vauhtia ja thrusterit meni pienellä puristuksella hyvin. Viimeiselle kierrokselle lähtiessä oli hapotus jo selvästi kolkuttelemassa ovella. Soutu meni vauhtia ~2.20/500m ja thrusterit naama irvessä. Loppuaika 10.05. Ensimmäinen ajatus oli: hitsin viisi sekuntia, kun halusin päästä kymppiin/alle sen. Tuo pienoinen pettymys hävisi kuitenkin nopeasti, kun ohjaaja kertoi, että wodi oli tarkoitettu parin kanssa tehtäväksi. Käytännössä siis niin, että parista toinen tekee aina vuorollaan kierroksen, jolloin toinen saa levätä. Hehh, eipä harmittanut enää, kun yksin siinä tykitin kolme kierrosta putkeen! :D Toki thrusterin painot oli vain sen 20kg, mutta tulevaisuudessa pystypunnerrusta treenaamalla saan varmasti senkin nostettua suosituspainoon. Tämä WOD oli kuitenkin mun tähänastisen lyhyen CrossFit uran rankin.

Wodin jälkeen tein pienen loppuverkan ja temppuilin vielä käsilläseisontaa ja päälläseisontaa. Loppuun rullailua, pienet venyttelyt ja that's it! Oon todella ylpeä tämänpäiväisestä treenistä, koska vähän mietitytti saanko itsestäni mitään irti, kun ei o ryhmää/kavereita vieressä puskemassa eteenpäin. Hyvin kuitenkin meni - I'm proud of me! :)
Päivän treenin syketiedot. Maksimit helisee!
Treenin jälkeen rahkaa, raejuustoa, marjoja, auringonkukansiemeniä ja persikoita - nam!
Tänään olisi ollut legendaarinen Kauppakadun Approkin, mutta näin parhaaksi jättää tämän vuoden approilun välistä. Joka vuosi on uusi vuosi, joten ehkäpä ensi vuonna taas. Totta puhuakseni ei yhtään kyllä harmita etten lähtenyt, koska treenin jälkeen oli taas niin huippufiilis! :)

-Marjut

Kommentit

  1. Ai että, muistan tuon wodin! Kirjotinkin siitä silloin, että jos sen olisi tehnyt ilman taukoja niin ois ollut ihan tappotreeni! Eli aika huikea suoritus vetästä yksin kolme kierrosta putkeen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhe, aijaa! Kyllä tosiaan puuskutti kerran jos toisenkin :D

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥