Siirry pääsisältöön

Onramp day 4

Toinen viikko CrossFitin parissa on nyt virallisesti avattu. Onrampin nelospäivä näytti tältä:


Lämmittelyssä tehtiin seinäkyykkyjä, linkkuveitsiä ja selänojennuksia yhteensä kolme kierrosta. Tuo seinäkyykky onnistui tänään vähän huonommin, koska kantapäät meinasi nousta jo ennen kuin olin lähelläkään sitä etäisyyttä, josta viimeksi parhaimmillani kyykkäsin. Säärien etuosassa vihloi ihan mukavasti, joten taitaapi liikkuvuustunnit kutsua mua tällä viikolla :) Toinen lämmittelyosa oli burgener warm up eli tempauksen eri vaiheet sekä kokonaissuoritus kepin kanssa. 

Med ball
Taidoissa kerrattiin thruster ja siitä siirryttiin uuteen taitoon, joka oli wall ball. Siinä heitetään med ballia kyykyn kautta ylös n. 3m korkeudelle seinään. Tuo liike oli yllättävän raskas jo 6kg pallollakin. Toinen uusi taito oli med ball clean eli rinnalleveto pallolla. Harjoiteltiin sitä vaiheittain edeten lopulta kokonaissuoritukseen. Ei tuo rinnallevedon tekniikka mikään ihan helppo juttu ole, varsinkaan sitten kun tulee painoa vähän lisää. Mielenkiinnolla odotan tangolla tehtävän rinnallevedon opettelukertaa, koska liike pallon kanssa tuntui vähän hassulta :)

Voimaosiossa tehtiin hyppy-leuanvetoja sekä askelkyykkyjä med ballin kanssa. Mun pitäis suunnitella itselleni jonkinlainen projekti leuanvedon suhteen, koska tämän hetken tilanne on erittäin huono :D Nuo hyppy-leuanvedot menee vielä helposti, mutta esimerkiksi kuminauhojen kanssa en oo vielä koittanut ollenkaan. Pitänee siis rustailla pieni harjoitusprojekti, ja käyttää kuminauhoja apuna, kun niitä kerran salilta hyvin löytyy.

Oi jospa joskus tästä nousisin!
WOD näytti paperilla taas oikeinkin mukavalta (niin varmaan...) Pari kierrosta juoksua, 30 askelkyykkyä, 5 leuanvetoa/10 hyppy-leuanvetoa, 10 lantion nostoa, 10 punnerrusta ja 20 selänojennusta. Tätä sitten se kolme kierrosta aikaa vastaan. Oli kyllä monipuolinen wodi! Ensimmäinen ja toinen kierros meni vielä suhteellisen kivuttomasti, mutta kolmannella kyllä hapotti jo mukavasti. Silti viimeisen kierroksen juoksun ja askelkyykkyjen jälkeen tuntui, että virtaa olisi ollut tehdä nuo vielä nopeampaakin, koska lopun lihaskunnot meni suhteellisen ripeästi. Puhuttiinkin wodin jälkeen Jennin kanssa, että tuo juoksu kun olisi ollut viimeisenä, niin olisi saanut painella kunnolla itsensä tappiin asti. Nyt ainakin mulla kävi vähän niin, että en uskaltanu viimeisellä kierroksella juosta ihan niin lujaa kuin olisin pystynyt, koska ajattelin, että pitää jaksaa vielä loputkin liikkeet. Näin jälkeenpäin ajateltuna olis voinu kyllä painella ihan huoletta! :) Aika oli 9.41.


Lopuksi availtiin jalkoja foam rollerin avulla, ja kyllä muuten teki hyvää! Etureisistä löytyi pari oikein mukavan kipeää paikkaa, eikä takareisissäkään ihan kivutonta ollut. Pitäisi varmaan tuollainen kunnon foam roller ostaa kotiinkin, koska tämä rulla alkaa vedellä viimeisiään. Pysyisi ehkä nuo koivet vähän paremmassa kuosissa :)

Mitäs muut on treenaillu? 

Mulla on huomenna tiedossa ainakin uintia ja venyttelyä. See U!
-Marjut

Kommentit