Siirry pääsisältöön

Crosstraining - kova treeni omalla kehonpainolla

Tsiisus! Olin luennon jälkeen ensimmäistä kertaa yo-liikunnan Crosstraining-tunnilla ja.. HUHHUH! Olin silloin ensimmäisten CrossFit-treenien jälkeen monta päivää rampana ja kuvittelin että ei paljon rankemmaksi voi treeni enää mennä... Mutta sanonpa vaan, että se CrossFitin yksi WOD ei tunnu miltään sen jälkeen, kun on vedellyt koko tunnin treenin WODin sykkeillä.



Sitten vähän suomennoksia mun koukeroista.. :D Alkulämmittely alkoi 15 juoksukierroksella, 15 vatsaliikkeellä ja 15 kyykyllä, seuraavaksi tehtiin kaikkia 10 ja viimeiseksi viisi, jos siis ehti koskaan sinne asti... Itse taisin juosta vitoskierroksia, mutta en koskaan päässyt viiden toiston vatsoihin tai kyykkyihin tuossa 15minuutissa. Mähän tosiaan vasta lämmittelin... :) Sen jälkeen oli neljän eri liikesarjan 2min AMRAP eli niin monta toistoa kuin mahdollista. Sarjojen välissä oli aina 1min palautus. Lopuksi vielä 15min AMRAP eli tässä tapauksessa aloitettiin yhdellä toistolla; yksi burpee, yksi vatsa ja yksi juoksukierros, seuraavaksi kaksi toistoa, kolme, neljä jne. Niin moneen toistoon saakka kuin 15min pääsi.

Ei olisi selvästikkään kannattanut syödä paria tuntia ennen "että jaksaa", koska oksennus ei oikeastikaan ollut kaukana... Kaiken lisäksi olin laittanut vesipulloon veden sijaan puolikkaan glukoositabletin "että jaksaa"... Siinäpä ne kaksi hyväksi kuviteltua ideaa sitten johti siihen, että mietin tunnin puolessa välissä oksennanko nyt vai vasta pukkarissa :D... Ens kerralla vältän syömistä tarpeeksi ennen treeniä, ja otan juomaksi vettä. Tämä treeni oli mun mielestä mainio esimerkki siitä, miten puhki ihminen voi itsensä saada ilman mitään välineitä eli omaa kehonpainoa käyttäen. Ohjaajakin totesi hyvin "kroppa jaksaa kyllä, tää on päästä kiinni". Sitä se todellakin oli; täysin pääkopasta kiinni.

Tunnin jälkeen ei meinannut kasvojen punoitus lakata ollenkaan :D Treenistä pyöräilinkin suoraan uimahallille, missä loppuilta meni erityisryhmien uintiavustajana. Päivän kruunasi lasten viattomat hymyt ja pienet onnistumisen kokemukset :)

♥Marjut

Kommentit

  1. Hei! Muistelin että kerroit joskus toimivasi tuutorina. Piditkö uusien ohjaamisesta ja oliko tuutoriksi hankala päästä, esim millä perusteella osa pääsee osa ei? Omassa yliopistossa haut alkavat pian :) itekin kävin joskus samanlaisessa crosstrainingissa, huhhuh että hapotti!

    VastaaPoista
  2. Moikka! Oikein muistat, olin tutorina viime syksynä. Ohjaaminen oli tosi mukavaa, vaikkakin ensimmäiset pari viikkoa oli aika kiireistä aikaa, kun piti hoitaa sekä tutorointi että oma opiskelu alkuun :) Meillä oli silloin halukkaita aika vähän, joten pääsin helposti mukaan. Luulisin että valinnoissa painotetaan sitä mitä on sinne lomakkeeseen kirjottanut. Esimerkiksi meillä kysyttiin "millaisia tapahtumia järjestäisit" , jossa tietenkin se kekseliäisyys ja eri asemissa olevien opiskelijoiden (juhlija, päihteetön, perheellinen, hiljainen jne.) huomiointi on tärkeää. Pääasia että tuo esille sen, että haluaa tutoriksi ja kovasti! Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
  3. tavoitteena liikunnalle pääsy4. helmikuuta 2014 klo 16.59

    Hei, ei kyllä nyt liity hirveästi postausaiheeseen, mutta on mietityttänyt tämmönen jo vähän pitemmän aikaa kun kuukauden päästä sinne olen hakemassa. Eli kun siinä ekassa vaiheessa katotaan niitä koulumenestyspisteitä nii minkälaisia todistuksia ihmisillä yleensä on jotka on tosta vaiheesta selvinny? Esim kirjotuksista ja liikunnasta ja terkasta :) pitääkö olla kymppirivi? :-D

    VastaaPoista
  4. Eipä tuo mitään haittaa :) Mä en osaa oikeastaan sanoa muiden puolesta, mutta mulla oli terkasta ja liikunnasta 10, mutta sitten taas kirjoituksissa oon ollut ihan keskitasoa. Mun käsityksen mukaan mitään kymppiriviä ei todellakaan tarvita vaan ns. keskitasolla voi ihan hyvin päästä toiseen vaiheeseen. Kannattaa muistaa, että jos koulumenestyspisteet arveluttaa, niin osahan pääsee toiseen vaiheeseen pelkän kirjallisen kokeen perusteella. Elikkäs sitte vaan takapuoli hellänä pänttäämään! Tsemppiä :)

    VastaaPoista
  5. tavoitteena liikunnalle pääsy5. helmikuuta 2014 klo 2.16

    Okei huh! :D nii ei siinä muu auta ku lukee vaan hulluna :) ja kiitos, tsemppiä tarvitaan!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥