Siirry pääsisältöön

Ripsienpidennykset - liikkujan arjen helpottajat

Kilpatanssiaikoina tuli liimailtua irtoripsiä yksiin jos toisiinkin kilpailuihin, mutta sen jälkeen en noihin hermoraunion partaalle johtaviin kapistuksiin oo koskenut :D Nyt tämä eräänlainen kulttuuri, joka ripsienpidennysten ympärillä pyörii, on tavoittanut mutkin jokapäiväisen muotiblogien seurailun johdosta. Aluksi mun mielipide oli:
"mikä uus villitys tääkin nyt taas on... Pitääkö sitä kaikkea irto-/ teko-/pidennystavaraa läntätä itteensä, tsiisus!" ... mutta noh, kuten ei varmaan tuu yllätyksenä: tällä hetkellä oon siinä tilanteessa, että sitä "tekotavaraa" on munkin tosiaan pitänyt läntätä itteeni :D
Ensimmäinen kuva on otettu meikittä juuri ennen ensimmäisten ripsienpidennysten ottoa (5.12.13) ja toinen heti tuon toimenpiteen jälkeen. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että mun pärstä näyttää tuossa oikeanpuoleisessa kuvassa kokonaisuudessaan paremmalta ja raikkaammalta kuin vasemmanpuoleisessa. Se saattaa toki johtua siitäkin, että peura ajovaloissa -ilme ei oo yleisestikään ihan niin hehkeä kuin hymy... :D Joka tapauksessa pointti oli se, että runsaat ripset tuo selkeästi tietynlaista ryhtiä kasvoille vähän samalla tavalla kuin nypityt kulmat. Ero näyttää senkin takia varmasti noin suurelta, koska mun omat ripset on tosi lyhyet ja harvat. Vaikka käyttäisin kuinka ultrahypermega-tuuheuttavaa ja pidentävää ripsiväriä, niin eipä ne paljon muuksi muutu. 

Pisimmät ripset, mitä mulle laitettiin taisi olla 10mm. Se kertoo aika paljon siitä, että ne omat ripset ei tosiaan oo kovin pitkät, kun toisille laitetaan jopa 15-17mm ripsiä. Kovin montaa milliä omia ripsiä pidempiä ripsiä ei muutenkaan kannata kiinnittää; ne irtoaa helpommin pois, koska oma ripsi ei jaksa tukea selvästi pidempää ripseä. Mun ripsiin suurimman eron on tuonut kuitenkin määrä, eikä niinkään pituus. 

Miksi mä sitten oikeastaan otin ripsienpidennykset?
Mun kauneusrutiineihin kuuluu aamulla kasvojen osalta  parhaimmillaan pesu, meikkivoide ja ripsiväri. Aina en jaksa edes laittaa meikkivoidetta, jos on esimerkiksi rankka hikeä valuttava liikuntarupeama edessä. Jäljelle jää siis kasvojen pesu ja ripsiväri. Nyt kun mulla on ripsienpidennykset niin parhaimmillaan mun tarvitsee aamulla vain pestä kasvot ja oon ready to go! Ripsienpidennysten avulla siis vältyn pandasilmiltä, mutta näytän silti ihmiseltä - kelpaa oikein hyvin tällaiselle meikkaamisen laiskimukselle :D Meikkaaminen on toki mukavaa, mutta mä en näe sitä kovin hyödylliseksi varsinkaan, jos pitää päivän aikana hikoilla useampaan otteeseen. Mulla on muutenkin epäpuhdas iho, joten hikoilu sentin pakkelikerros naamassa ei oo ehkä se kasvoja hoitavin vaihtoehto. 

Hinta, huoltoväli?
Mun ripsienpidennykset maksoi 99€ ja laitto kesti 1h 15min. Hoitolassa oli samaan aikaan käynnissä kampanja, jonka ansiosta sain ensimmäisen huollon kaupan päälle. Mun toinen huolto kesti tunnin ja maksoi 47€. Ripsienpidennysten hinnat vaihtelevat todella suuresti paikkakunnan ja laittajan ammattitaidon mukaan. Halvimmat ripsienpidennykset saa 60€ kun taas kalliimmista saattaa joutua pulittamaan jopa 180€. Huollot maksavat yleensä 30-80€.

Laitoin ensimmäiset ripsienpidennykset tuolloin 5.12. Ensimmäisessä huollossa olin 13.1 ja toisessa huollossa tänään 17.2. Molemmilla kerroilla huoltoväli on siis ollut viitisen viikkoa. Normaalisti huoltoväli on 2-5 viikkoa. Mun ripset on pysynyt yllättävän hyvin ja siihen vaikuttaa varmasti se, että oon lähes poikkeuksetta ollut ripsien laiton jälkeen sen suositellun pari päivää saunomatta ja välttänyt muutenkin ripsien ylenpaattista kastelemista. Muutenkin riennän huoltoon vasta sitten, kun ripsiä on oikeasti tippunut paljon.

Missä kannattaa ottaa?
Huoltoväliin ja yleensäkin ripsien pysyvyyteen sekä mahdollisten sivuvaikutusten ilmenemiseen vaikuttaa paljon se, kuka ne ripset laittaa; naapurin Maija vai koulutettu ammattilainen. Aina ei kuitenkaan se koulutus tai ammattitaitokaan tarkoita sitä, että ripsistä tulisi upeat ja pysyvät. Ripsien laittajissa on todella suuria eroja ja oon lukenut/kuullut monia kauhutarinoita, joista osa on syntynyt ihan ammattilaisenkin käsissä. Siksi kehotan ensin ottamaan selvää oman kaupungin ripsienpidennysten laittajista ja sen jälkeen etsimään mahdollisimman paljon kokemuksia eri laittajista. Hinta ei aina korreloi ammattitaidon kanssa, mutta kyllä se jonkin verran laadusta kertoo.

Itse löysin oman luottopaikan tällä tavalla ja oon ollut tosi tyytyväinen. Eli Jyväskyläläiset hoi, mun luottopaikka on Palokassa sijaitseva Laura's Beauty - voin suositella kaikille! :) Mariam laittoi mun ripset ensimmäistä kertaa ja teki myös ensimmäisen huollon. Tänään olin toisessa huollossa Saijalla ja yhtä kaunista, ellei kauniimpaakin jälkeä tuli :)
 Onko teistä joku muukin koukuttunut tähän arjen helpottajaan? Entäs onko vakkarilaittaja löytynyt? :)
♥ Marjut

Kommentit

  1. todellakin! miten joskus osasinkaan elää ilman ripsienpidennyksiä? :D ja on ihana ku aamulla ekana kattoo peilii ni miettii et jessus mähän näytän kivalta :D hahaa. onhan nää vuositasolla mun mielestä aika kalliit - yhden aurinkoloman verran menee rahaa. Mutta. No, kun mulla ei ainakaa muuten tuu kauheesti panostettua tohon ulkonäköön nii on kiva et arjessaki näyttää nätiltä ja siistiltä :-)

    VastaaPoista
  2. Mietin ihan samaa! Ja helpottavaa tosiaan kun ei aamulla ensimmäisenä tarvi miettiä, että mitäs tälle nassulle tänään saatais tehtyä ;) Tottahan se on, että rahaa kyllä kuluu, mutta voihan sitä välillä pitää taukoja... Tosin näihin jää niin pahasti koukkuun että pidäppä siinä taukoa sitte :D

    VastaaPoista
  3. Suunnitelmissa on kans ottaa, tuntuu vaan tosi kalliilta kun vertaa esim ripsiväriin joka maksaa 1/9 tuosta hinnasta :D

    http://punttimimmi.fitfashion.fi/

    VastaaPoista
  4. Onhan ne kyllä ripsivärin hintaan nähden kalliit :D Mutta kuten kirjoitinkin, mulla ei ripsivärillä saa edes aikaan tuollaista "efektiä", kun omat ripset on niin lyhyet. Mutta pitkä- ja tuuhearipsisille halvempi (ja silti yhtä näyttävä) ehdottomasti! :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥