Siirry pääsisältöön

Aina palautusjuoma ei tunnu ansaitulta

Kuten kerroinkin; mun viime viikko oli treenien osalta mitä mainioin. Noh, useat varmaan tietää sen tunteen, kun hyvä treeniputki päättyy. Yhtäkkiä oot kuin ensikertalainen, joka haahuilee päämäärättömästi miettien mitä tekisi, missä ja miten päin. Mulla oli tänään sellainen treenipäivä.

Jaoin mun yksijakoisen ohjelman kaksijakoiseksi eli nyt teen yläkropan yhtenä ja jalat+olkapäät toisena treeninä. Vaihdoin tein siksi, että en saanut yksijakoisella ohjelmalla kunnon poltetta lihakseen, mikä mulla ainakin on yksi hyvän treenin tuntomerkeistä. Nyt kun teen useamman liikkeen yhdelle lihasryhmälle, on lihasväsymyksen saavuttaminen paljon helpompaa.



Tänään tein jalat+olkapäät. Mulla oli hyvä fiilis treeneihin lähtiessä, mutta se kariutui aika nopeasti pois. Silloin kun aloitin kuntosaliharjoittelun, kiersin laitteelta toiselle, enkä käyttänyt vapaita painoja ollenkaan. Nykyään käytän treeneissä oikeastaan pelkästään vapaita painoja sekä taljoja. Tänään salin vapaapainoalue oli täynnä aivan koko ajan, ja tietenkin mun ohjelmassa luki ensimmäisenä kyykkyjä, mavea jne. Mulla meni totaalisesti sormi suuhun ja koin sen flashbackin, kun Marjut 13v oli ensimmäistä kertaa salilla.

Seilasin ees taas ja mietin, että mihis tässä nyt ampaisisi. Oon niin tottunut jalkapäivänä aloittamaan jalkaliikkeistä, että tuntui aivan kummalliselta aloittaa olkapääliikkeistä. Ne tehtyäni jatkoin seilaamista ja yritin keksiä mitä korvaavia liikkeitä voisin jaloille tehdä. Päädyin ensimmäisenä hack-kyykkyyn, joka oli muuten aivan hirveä :D Kiinteiden laitteiden välillä on ihan mielettömästi eroja; siinä kun oma kroppa ja liikeradat tuntuvat sopivan täydellisesti yhden valmistajan laitteeseen, toisen valmistajan vastaavassa laitteessa mikään ei tunnu hyvältä. Tarkemmin ajateltuani tajusin, että juuri tämän takia tykkään nykyään tehdä enemmän vapailla painoilla; ne ovat poikkeuksetta kaikissa paikoissa samanlaisia. Hackin jälkeen totesin, että paras vaihtoehto on tehdä supersarjaa polven ojennus-&koukistuslaitteissa. Tein vuorotellen ojennusta ja koukistusta, yhteensä viisi sarjaa - johan alkoi polttaa! Lopuksi vielä vatsoille pari liikettä ja päivän treeni oli siinä.


Aina palautusjuoma ei tunnu ansaitulta. Tänään ei tuntunut, vaikka jonkinlaisen poltteen jalkoihin sainkin. Se ei vain tunnu juuri miltään, kun on tottunut, että kävely muistuttaa ankkaa aina jalkatreenin jälkeen. Olkapäissä tuntuu kuitenkin mukavasti, joten eihän tämä nyt ihan floppi ollut :)

Huomenna paremmalla otteella!

♥ Marjut

Kommentit

  1. Mä niin tiedän ton fiiliksen! Mä alotan aina jalkapäivän mavella ja kyykyllä, ja hitto jos kaikki rekit on varattuina. Mut oon yrittäny opetella tekee liikkeitä myös sekotuksella just tän takia. Askelkyykkyjä käsipainoilla (saa hyvän krippiharjotteen) ja tehny sit eristävämpiä liikkeitä. Joskus käy niin, että tekee ne hilavitkutusliikeet niin tehokkaasti, että pääliikkeille ei riitä paukkuja, mut sit teen vaan ne kevyemmin :)

    Pitäs vaan muistaa, että vaihtelu virkistää :)

    VastaaPoista
  2. Heh, soulmates! :) Joo pitää nyt itekkin asennoitua siihen, ettei aina pysty tehdä niin kuin papereissa lukee. Askelkyykyt käsipainoilla on kyllä bueno liike! Tykkään tehdä sitä varsinkin kävelemällä, jos vaan on tilaa :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥