Siirry pääsisältöön

Hyödylliset jooga-asanat III

Niin kuin lupasin, viimeisessä osassa keskitytään tasapainoa vaativiin asanoihin. Näiden asanoiden kanssa tarvitaan hieman enemmän kärsivällisyyttä, joten asennoitukaa siihen, että pientä hapuilua saattaa syntyä. Ei kannata kuitenkaan lannistua, koska mitään rakettitiedettä eivät nämäkään asanat ole :)



 Bakasana hyödyt


Vahvistaa käsiä ja ranteita


Venyttää yläselkää


Vahvistaa vatsalihaksia


Avaa nivusia



 Natarajasana hyödyt


Venyttää hartioita ja rintaa, reisiä, nivusia sekä vatsaa


Vahvistaa jalkoja ja nilkkoja


Kehittää tasapainoa



Salamba Sirsasana hyödyt


Vahvistaa käsiä, jalkoja ja selkää


Vahvistaa keuhkoja


----------------------------------------------------


Sitten vain pihalle aurinkoon taiteilemaan! Muistakaa juoda vettä - paljon! :) Mulla on ollut tänään vapaata ja on vielä huomennakin. Mukavaa kun pääsee nauttimaan tästä upeasta säästä :) Palataan!


♥ Marjut

Kommentit

  1. Oisko vinkkejä kuinka tohon kolmanteen mennään? :D
    Nämä on ollu tosi kivoja postauksia, monesti oon jo joogaillu aamujoogat ihan vaan näillä :)

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, että on ollut hyötyä!
    Päälläseisontaa voi kokeilla ensin vaikka seinää vasten. Laittaa "yläotsan" maahan ja laittaa kämmenet maahan niin, että vasemmasta kämmenestä-päälaesta-oikeasta kämmenestä muodostuu kolmio. Sitten "kävelee" hitaasti varpailla kohti päätä niin, että selkä ja lantio ovat mahdollisimman päällekkäin. Tämän jälkeen lähtee hiljalleen ponnistamaan jalkoja ylös (jalat kannattaa nostaa lantiosta taittaen). Keskivartalon tuki on avainasemassa ja se, että kädet ja pää muodostavat kolmion. Tuo kuvassa oleva käsien asento on hieman hankalampi, joten kannattaa kokeilla ensin kämmenet lattiassa. Toivottavasti sait jotakin selvää. Tästä postauksesta voit saada hieman apua siihen, mitä yritin selittää. :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥