Siirry pääsisältöön

Merrell Train Crush Glove - kyllä kelpaa tallustella!

Kengät saatu yhteistyössä Akvamariini Showroomin kanssa.


Merrell - Sillä on ainakin niitä varvas-sandaaleja..Eiku siis varvaskenkiä.. Siis paljasjalkakenkiä! Barefoot on ilmeisesti se muodikkaampi nimitys?

Pinkki - Mä en ymmärrä, kun en erityisemmin edes tykkää pinkistä *vilkaus vaatekaappiin*... Jahas, ilmeisesti se ei päde mun takkeihin ja kenkiin... Mistäs noi on tonne ilmestynyt?

Kengät - Mulla on paljon kenkiä, mutta kuitenkin ne kaikki on jotenkin vääränlaisia, kun kipitetään kohteeseen x. Lopputulos: hanki uusia kenkiä. Mielellään sellaisia, joita voit käyttää enemmän kuin kaksi kertaa vuodessa (kyllä, puhun teille +13cm koroille..).

Tämä kenkäpari osui silmiin ensimmäistä kertaa huhtikuussa piipahtaessani Helsingissä Akvamariinin showroomilla. Tuosta käynnistä kirjoitin aiemmin postauksen tänne. Sanon jo heti näin alkuun, että vaikka oon tämän kenkäparin saanut, mulle ei oo annettu mitään velvollisuutta kirjoittaa tuotteesta ainuttakaan sanaa. Tuntuu aina hassulta todistella monen muun bloggaajan tavoin näitä omia yhteistyön kautta saatuja tuotteita, mutta kun aika monella taitaa olla se käsitys, että bloggaajat saa tuotteita kehuskelupostausta vastaan. Mun yhteistyöjutuissa ei oo ollu ainuttakaan tällaista tapausta, joten kirjoitan täysin omasta halustani :)




Kyseessä on siis Merrell Train Crush Glove pink. Tämä kenkä kuuluu viime vuoden mallistoon, joten sitä on myynnissä enää harvakseltaan. Pienellä googlailulla löysin kenkää ainakin Brandosilta ja Sportamorelta (+ meillä näytti olevan töissä näitä myynnissä edelleen!) Nimensä mukaisesti kenkä on tarkoitettu treenikengäksi. Useat Merrellin barefoot-kengät ovat tarkoitettu juoksuun, joten tämä on sikäli poikkeuksellinen :) Kenkä on valmistettu hengittävästä mesh-kankaasta ja pohja on barefoot-kenkien mukainen eli hyvin maltillinen. Päkiä ja kantapää ovat samalla korkeudella ja paksuutta kengän pohjalta löytyy vain 7mm.



Treenikengäksi tämä kenkä on tosiaan suunniteltu, mutta ainuttakaan salitreeniä en ole vielä nämä kengät jalassa tehnyt (johtunee siitä, että en oo siellä salilla lojunut aikoihin). Oon käyttänyt kenkiä kävelyyn. Oon kesän töissä Tuurin kyläkaupassa ja sillä buildingillä on tunnetusti hieman kokoa. Viime kesänä samassa paikassa työskennellessäni taisin askelmittarilla mitata parhaimmillaan yi 15 000 askelmääriä tavallisen 9h työpäivän aikana. Sanomattakin selvää, että tuollainen askelmäärä vaatii kunnon kengät! Tosin se balleriinoilla tallustelukin onnistuu, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että seuraavana päivänä tekee mieli laittaa untuvatossut jalkaan :'D

En oo aiemmin kokeillut barefoot-kenkiä ja mulla on itseasiassa ollut niitä kohtaan aika suuret ennakkoluulot. Itse tarvin lenkkikengänkin pohjaan kunnolla vaimennusta, koska jopa vaimennetuilla kengillä asfaltilla juokseminen kipeyttää jalanpohjia. Päätin kuitenkin kokeilla tätä Merrellin treenikenkää, koska pohja ei mene aivan ympäriämpärikasaanmutkalle niin kuin useimmissa näkemissäni barrefoot-kengissä.



Mitäs oon tykännyt? Voin kertoa, että I'm in love with this shoes ♥. Yksi isoimmista plussista on kengän hengittävyys ja keveys. Tavallinen umpinainen kenkä on usein niin hengittämätön, että yhdeksän tunnin kävelyn jälkeen jalat huutaa hoosiannaa ihan vaan sen takia, että "olis hei kiva saada ilmaa välillä". Lisäksi keveytensä ansiosta kenkä istuu mun jalkaan aivan kuin nakutettu. Ulkonäöltään kengät ovat huomattavasti sirommat kuin esimerkiksi monet Niket, joten näitä oon huoletta pitänyt farkkujen kaverina - sehän nyt on muotia muutenkin! Ja tuosta väristä mun ei tarvikkaan puhua mitään... Se kertoo itse itsestään jo kauempaakin katsoville :)



Kenkien pohjallisina oon käyttänyt footbalancen muotoiltuja pohjallisia siinä toivossa, että ne tämän kesän kävelymaratonin aikana helpottaisivat mun jalkojen virheasentoja. Toistaiseksi en oo huomannut mitään mullistavaa, mutta eipä noita kipujakaan ole ollut. Katsotaan tilanne kesän jälkeen uudemman kerran!

Tais tulla vähän "kenkä edestä, kenkä takaa, kenkä istuu, kenkä makaa" -tyyppinen kuvasato ;) No mutta oli niin komea malli! Vai mitä mieltä ootte; aika syötävän väriset eikö vain? :)

♥ Marjut

Kommentit

  1. Eiks toi ole vähän ristiriitaista käyttää paljasjalkakenkää (jonka on tarkoitus olla mahdollisimman neutraali ja luonnonmukainen) ja footbalance-pohjallista samaan aikaan? Nehän ikäänkuin kumoavat toistensa hyvät puolet.... pohdin vain :)

    VastaaPoista
  2. Oot ihan oikeassa! Mulla ei oo kuitenkaan tarkotus hyödyntää paljasjalkakengän neutraalia ominaisuutta, vaikka se hullulta saattaa kuulostaakkin :D Tärkeintä noissa kengissä on hengittävyys ja keveys :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥