Siirry pääsisältöön

Elämän tasapainottaja

Muistan aika tarkalleen nykyisen ajankohdan viime vuodelta ja ja sen stressimäärän, jota kannoin mukanani läpi syksyn. Syyskuussa kirjoitin kiireestä ja oikeastaan ihan jo postausten sisältö tuolta syksyltä kertoo siitä, että kiirettä piti viikosta toiseen. Opintoja oli tuolloin vähän enemmän kuin nyt ja lisäksi oli innostunut Crossfitistä, jota kävin treenailemassa useamman kerran viikossa.


Viime vuoden alussa kirjoitin postauksen suorittaja vai nauttija? , mutta vasta tällä hetkellä koen päässeeni eroon suorittaja-minästäni. Oon nykyään enemmän läsnä hetkessä, enkä pohdiskele muita asioita niin kuin aiemmin. Tällä tavoin oon huomannut kokevani ja huomaavani asioita, joita en ole aiemmin nähnyt. Joka päivä näihin asioihin törmätessäni jään pohtimaan, että miten sokea oonkaan ollut silloin, kun oon antanut suorittaja-minälleni vallan. Kaverin uusi upea takki on jäänyt huomioimatta tai jälkeen päin on pitänyt kysellä mitä tunnilla puhuttiin, kun ei vaan yksinkertaisesti oo ollut läsnä juuri siinä hetkessä. Nämä ovat pieniä asioita, eikä niiden unohtaminen maailmaa kaada, mutta ainakin itselleni juuri tällaiset pienet asiat ovat merkityksellisiä.


Yleisesti sanotaan, että vierelleen kannattaa kerätä samanhenkisiä ihmisiä. Oon varmasti asiasta täällä joskus aiemminkin  maininnut, vaikka en nyt juuri muista missä yhteydessä. Sen jälkeen kun tapasin nykyisen poikaystäväni, opin että oikeastaan sitä tarvitsee vierelleen myös vähän erityyppisen ihmisen/erityyppisiä ihmisiä. Saan nimittäin kiittää mun suorittaja-minäni häviämisestä melko täysin poikaystävääni. Se on omalla stressittömällä asenteellaan saanut mustakin rennomman ihmisen.

Toki elämänkumppani valikoituu yleensä niin, että henkilö on melko samanlainen kuin mitä itse on. Samalla aikalailla huomaamattaan me eksytään sellaisen ihmisen pariin, jolla on jokin sellainen luonteenpiirre, jota itseensä kaipaa. Mä kaipaan stressittömämpää elämänotetta ja muun muassa sen takia uskon, että oon päätynyt poikaystäväni kanssa yhteen.

Mua hymyilytti aika kauan kun selailin kuvakansioita ja tajusin, että meistä ollaan otettu melkein prikulleen samanlaiset kuvat silloin, kun ei oltu vielä edes tavattu :'D Tällaisia samanlaisia juttuja meille tapahtuu ihan arjessakin; huomataan ulos lähtiessä että molemmilla on samanvärinen takki ja samanlaiset aurinkolasit tai että toinen vaihtaa  keskustelun aiheen johonkin täysin uuteen, mutta toinen toteaa miettineensä juuri samaa asiaa. Toisaalta taas meistä molemmat omaa vahva luonteen ja välillä mökötetään kilpaa, kun kumpikaan ei vaan halua antaa periksi.

(oma kuva: Jouni Kallio, poikaystävän kuva: Susanna Shearman)

Nyt kun oon itse löytänyt elämääni tasapainottajan, koen että just sun olisi tärkeää löytää joku, joka tasapainottaa sun elämää. Oli se sitten poikaystävä, aviomies, ystävä, perheenjäsen tai vaikkapa naapuri - kunhan tunnet itsesi kokonaisemmaksi tämän henkilön seurassa. ♥


♥ Marjut

Kommentit