Siirry pääsisältöön

Kiehl's Esplanad - taistelu kuivaa ihoa vastaan

Kiehl's perustettiin apteekkina New Yorkissa vuonna 1851. Kiehl's on kasvattanut osaamistaan niin kosmetiikan, farmakologian kuin myös lääketieteen osalta jo useiden sukupolvien aikana. Tuotteissa yhdistyy luonnolliset raaka-aineet sekä uusin teknologia. Ensimmäinen Kiehl's rantautui Suomeen syksyllä 2011.


Mun iho oli nuorempana todella rasvainen ja näppyjä ilmestyi kasvoille harva se päivä. Teini-ikäisenä söin Isotretinoin-kuuri (tunnetaan myös nimellä roaccutan), minkä jälkeen oon ollut vähän hakoteillä kasvojenhoidon suhteen. Ennen kuuria olin tottunut käyttämään rasvaisen ihon tuotteita, mutta kuurin jälkeen ihotyyppi muuttui herkemmäksi ja rasvoittumisen sijaan iho alkoi kuivua. Markettien tuhdit ja kemikaalirikkaat purnukat saivat hiljalleen siirtyä sivuun ja aloin panostaa tuotteiden hajusteettomuuteen.

Tuosta ajasta tämän vuoden kesään saakka mun iho on ollut suhteellisen hyvässä kunnossa läpi vuoden. Aina jos oon huomannut ihossa jotain muutoksia, oon ensimmäisenä tarkistanut ruokavalion ja riittävän vedenjuonnin ja tehnyt muutoksia tarvittaessa. Tämän kesän jälkeen aloin taas tarkastelemaan noita tekijöitä, koska iho alkoi kuivua ihan silminnähden. Kun huomasin ettei ruokavaliossa ja vedenjuonnissa ollut hirveästi parantamisen varaa, päätin suunnata katseet ihonhoitotuotteisiin.

Olin kuullut ja lukenut paljon hyvää palautetta Kiehl's:n tuotteista, joten päätin ottaa heihin yhteyttä. Lähetin Esplanadin liikkeeseen apua apua-sähköpostiviestin ja mut toivotettiin tervetulleeksi tutustumaan heidän tuotteisiin heti kun saapuisin Helsinkiin :)



Kiehl's:llä mut otti vastaan  liikkeen myymäläpäällikkö Elli. Elli teki mulle heti alkuun ihoanalyysin ja ihon kosteustasapainon mittauksen,  minkä jälkeen hän esitteli mun iholle sopivia tuotteita ja muuta Kiehl's:n tarjontaa. Mun ihon kosteustasapaino oli kuivan ja normaalin rajamailla. Poskialue oli selvästi kuiva kun taas otsan seutu täysin normaali.



Halusin löytää hyvät meikinpuhdistusaineet sekä mahdollisesti myös kosteuttavan rasvan. Meikkiä tulee käytettyä lähes joka päivä (joskin pienissä määrin), joten puhdistustuotteiden kanssa läträän joka päivä. Siitä syystä koenkin, että näiden tuotteiden tulisi olla omalle iholle mahdollisimman hyvin sopivia.

Ultra Facial Cleanser on tarkoitettu meikkien sekä kasvojen puhdistukseen. Koostumus on geelimäinen ja hyvin levittyvä, joten geeliä ei tarvitse paljon kerrallaan. Tämä tuote on toiminut mulla edellistä maitomaista puhdistustuotetta paremmin.

Ultra Facial Toner on koostumukseltaan aavistuksen maitomaisempi muihin käyttämiini kasvovesiin verrattuna. Tätä käytän iltaisin puhdistusgeelin jälkeen viimeistelemään puhdistuksen ja tasapainottamaan ihon PH:n. Aamuisiin puhdistan kasvot pelkästään kasvovedellä. Oon aina kuullut vähän eriäviä mielipiteitä siitä, pitäisikö kasvovettä käyttää vai ei. Mulla on monet kasvovedet kuivattaneet ihoa entistä enemmän, mutta näin kuukauden kokeilun jälkeen en ole tämän kasvoveden kanssa huomannut samaa ongelmaa.

Ultra Facial Cream (näytepurkki) on kosteusvoide, jota oon käyttänyt silloin tällöin meikin alle tai kun iho on tuntunut muuten kireältä. Tämä on melko paksua, mutta mun kuivalle iholle sopii ainakin mainiosti. Meikin allakin toimii hyvin kunhan antaa imeytyä kunnolla ennen meikkaamisen aloittamista.

Midnight Recovery Concentrate (näytepullo) on yksi Kiehl's:n suosituimmista tuotteista, enkä tosiaan ihmettele yhtään. Ennen öljyt teki mun ihon yhä rasvaisemmaksi, mutta nyt kun oon käyttänyt tätä öljyä kuukauden verran niin oon huomannut, että tällä hetkellä mun iho tarvitsee nimenomaan tällaista tehokasta kosteuttajaa. Levitän tätä iltaisin ensin poskille ja sen jälkeen kevyemmin koko kasvoille. Oon huomannut varsinkin poskien kuivuuden vähentyneen ja luulen, että se on pitkälti tämän ihmeöljyn ansiota!



Kiehl's:llä on myös hiustuotteita eri hiustyypeille ja mulle sopivin oli selkeästi kuiville ja vaurioittuneille hiuksille tarkoitettu Olive Fruit Oil -sarja. Sain shampoosta ja hoitoaineesta kokeilukappaleet ja vau. Mun hiukset tuntuivat yhtä pehmeiltä ja kosteutetuilta kuin tavallisen pesun + hoitoöljyn jälkeen. Oon ties kuinka kauan käyttänyt värjätyille hiuksille tarkoitettuja hoitoaineita, mutta ne ovat selvästi olleet väärä valinta, koska hiukset ovat kuivuneet joka päivä enemmän. En tiedä rasvoittaako nämä tuotteet hiuksia pidempiaikaisessa käytössä, mutta mulla on ainakin tällä hetkellä niin kuivat ja hauraat hiukset, että ne varmasti imevät jokaisen öljypisaran vahvistuakseen :)



Sattuipa tuolla reissulla yksi heräteostoskin, nimittäin rakastuin tähän tuoksuun niin pahasti, että melko suuresta hajuvesikokoelmasta huolimatta tämä tuoksu oli ihan pakko saada! Tämä oli yksi sellanen ostos, jonka kauppaan jättäminen olis pyöriny mun mielessä varmasti seuraavat vuorokaudet, joten säästin itseni siltä ja nappasin pullon samantien mukaan ;) Tuoksu on pehmeän vaniljainen, sellainen täydellinen päivätuoksu! ♥ Niin ja mähän tulin kattelemaan niitä ihonhoitotuotteita, hups...

Kiehl's:ltä löytyy tuotteita myös miehille. Kävin tuoksuttelemassa paria hajuvettä ja täytyy sanoa, että taisin vähän ihastua yhteen miesten tuoksuunkin :D




Kiehl's tekee asiakkaan pyynnöstä erilaisia lahjapakkauksia koristeluineen kaikkineen. Tämä kannattaa muistaa Joulun alla, kun kymmenien lahjapakettien jälkeen alkaa paketoiminen kyllästyttää ;)


Loppujen lopuksi päädyin ostamaan matkakokoisen puhdistusgeelin ja kasvoveden sekä tuon hurmaavan hajuveden. Kassalla kanta-asiakaskorttia täyttäessäni Elli huomasi, että mulla oli synttärit ihan muutama päivä sitten, joten sain valita yhden matkakokoisen tuotteen lahjaksi. Näiden ostosten lisäksi sain mukaani erilaisia tuotenäytteitä.

Kiehl's:n markkinointi perustuu pitkälti tuotenäytteiden jakamiseen, ja liikkeiden ulkonäköön ja asiakaspalveluun kiinnitetään erityistä huomiota. Tämä oli mun mielestä selkeästi nähtävillä; liike oli persoonallinen ja asiakaspalvelu oli erinomaista! Mun mielestä on myös hienoa, että tuotteista on mahdollista saada näytteitä, koska vaikka jokin tuote olisi monen asiakkaan suosikki, ei se tarkoita että se sopisi kaikille.

Mun mentaliteettiin kuuluu kirjoittaa rehellisiä mielipiteitä, joten tässä postauksessa esiintyvät tuotteet ovat mun mielestä ylistyksen ansainneet :) Mä uskon, että onnistuin löytämään juuri mun iholle sopivat Kiehl's tuotteet myyjän ammattitaidon takia. Jos te kaipaatte uusia ihon- tai hiustenhoitotuotteita niin suosittelen lämpimästi suuntaamaan Kiehl's:lle!

Kiehl's Helsinki: Stockmann Keskusta, Galleria Esplanad

Kiehl's Tampere: Stockmann 

Kuinka moni teistä on  jo tutustunut Kiehl's:n tuotteisiin? Onko teillä jokin ehdoton suosikkituote? Oletteko te huomanneet muutoksia ihossanne näin talven lähestyessä?


♥ Marjut

Kommentit

  1. Itselle on tuttuja tuotteita ja tykkään todella paljon. Itse olen testannut jo muutaman tuotteen (postaukset blogissa ) ja tällä hetkellä myös testissä muutama tuote. Tuotteet toimivat todella hyvin ja itse myös lämpimästi voin suositella kaikille Kiehl's tuotteita.

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla, käynpä kurkkaamassa sunkin postaukset! :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥