Siirry pääsisältöön

Highlights of 2014

Vaikka nyt eletäänkin jo uutta vuotta 2015, ajattelin vielä palata hetkeksi ajassa taaksepäin ja muistella mitä kaikkea vuosi 2014 toi tullessaan. 


Kun pohdin viime vuotta; vuoden kohokohtia, tapahtumia ja opittuja asioita, lähes kaikki asiat liittyvät jollakin tavalla nykyiseen elämänkumppaniini. Tapasimme kesällä juhannuksen aikoihin ja siitä lähtien ollaan taivallettu yhdessä eteenpäin. Musta tuntuu, että heräsin eloon viime vuonna vasta kesän jälkeen, kun sain vierelleni ihanan ihmisen. Nyt vasta ymmärrän kuinka negatiivissävytteinen alkuvuosi mulla oli. Oli useampi asia retuperällä ja haahuilin omissa maailmoissa. Koin monia asioita, jotka tuntuivat sillä hetkellä ylitsepääsemättömiltä, mutta lopulta tekivätkin musta vain vahvemman ihmisen. 

Poikaystäväni mukana oon "ajautunut" täysin mulle tuntemattomaan, uuteen maailmaan. Mun arki on erilaista. Oikeastaan mun koko elämä on erilaista, kuin millaiseksi oon sen joskus kuvitellut. Enpä voinut alkuvuodesta kuvitella, että tällainen kotimaan maalaistyttö olisi muutaman kuukauden päästä latinomiehen kainalossa ja puhuisi suurimman osan ajastaan jotakin muuta kieltä kuin suomea. Voinpa veikata, että harva mun läheisistäkään osasi tällaista odottaa. 

Poikaystäväni jaksaa aina muistuttaa, että kaikilla asioilla ja tapahtumilla on tarkoitus. Elämä potkii päähän, että ihminen oppisi kokoamaan itsensä ja selviytymään vaikeista asioista. Vaikeahan sitä siinä surun hetkellä on miettiä, että "tälläkin on tarkoitus", mutta jälkeenpäin sen huomaa paremmin. Jokaisella asialla ja tapahtumalla on opetus.


Liikunnan saralla oon viime vuonna päässyt jälleen kokeilemaan monipuolisesti eri lajeja - siitä kiitos kuuluu erityisesti opiskeluahjolleni. Omat treenit ovat pääasiassa sisältäneet tanssia, kuntosalia, lenkkeilyä ja kehonhuoltoa. Viime vuonna ihastuin erityisesti joogaan ja muihin rauhallisempiin liikuntamuotoihin, joita aion jatkaa myös tänäkin vuonna. Ne tuovat mukavaa rauhaa muuten niin hetkiseen arkeen. 

Viime vuoden tammikuussa tein postauksen "My goals for 2014", jonka voi käydä lukemassa täältä. Liikunnan tavoitteista sain täytettyä vain kehonhuoltotunnin kerran viikossa. Maastavetoja, takakyykkyjä, leuanvetoja ja tuplanaruhyppyjä en oo lopulta edes treenannut niin paljon kuin mitä nuo silloin asettamani tavoitteet olisivat vaatineet. Ruuan saralla oon onnistunut oikeastaan kaikissa kolmessa tavoitteessa; säännöllisyydessä, hyvän rasvan saannissa, monipuolisuudessa ja tasapainossa. Yleisen hyvinvoinnin tavoitteissa oon kaikissa onnistunut ainakin jollakin asteella. Se nyt on selvää, että unta ei oo tullut sitä kahdeksaa tuntia joka päivä, ihan olosuhteidenkin pakosta, mutta muuten koen nukkuneeni viime vuonna hyvin. Erityisesti oon ylpeä siitä, että oon osannut höllätä monessakin asiassa. Stressaaminen on aiemmin ollut mulle melkein enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta nyt juna on vaihtanut suuntaa - ja sehän on vain positiivista!

Tässä muutamia ikuistettuja hetkiä ja tapahtumia vuodelta 2014

Keväällä ja syksyllä vierailin ensimmäistä kertaa Akvamariinin showroomilla.

Huhtikuussa järkkäsin ensimmäiset blogikuvaukset jyväskyläläisen Jouni Kallion kanssa.

Elokuun alussa pidettiin perinteinen lokkitapaaminen Ikaalisissa.

Kesällä vietin rauhallisia vapaapäiviä mökillä rentoutuen.

Kuuntelin livemusiikkia festareilla ja voitin liput Mohombin keikalle.

Käytiin poikaystävän kanssa ensimmäistä kertaa risteilyllä Viking Linen Grace-laivalla.

Vuoteen kuului myös paljon paljon muita hetkiä ja tapahtumia, joita muistelen lämmöllä. Seuraavassa postauksessa kerron tämän vuoden suunnitelmista ja toiveista. Nähdään taas! :)

♥ Marjut

Kommentit

  1. Kivoja juttuja ollut kyllä sulla viime vuonna! :) Etenkin varmasti tuo poikaystävä on tuonut elämään vaikka mitä kivaa uutta. :) Ja ihania nuo kaikki liikuntakuvat tai tulee heti kunnon treeni-into päälle, kun ne on niin värikkäitä ja pirteitä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, näin on :) Kiva jos kuvat motivoi, tällä hetkellä ne on hyvä motivointikeino itsellekin :))

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Hih, kiitos :) kiva kuulla susta taas!

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥