Siirry pääsisältöön

Yoga time


Mulla oli tuossa viime vuoden puolella jakso, kun harrastin joogaa paljonkin. Tämän vuoden puolella se on jäänyt vähän taka-alalle, mutta viime aikoina oon taas uudelleen herätellyt kroppaa ja aisteja joogahetkiä varten. Jooga on mahtava liikkuvuuden, tasapainon ja voiman kehittäjä. 

Oon ollut pienestä asti melko venyvää sorttia. Lapsena kävin akrobatiassa ja sen jälkeen oon ylläpitänyt liikkuvuuttani tanssin avulla. Oon aina ollut kiinnostunut kaikenlaisesta temppuilusta ja ehkä senkin takia oon saanut pidettyä liikkuvuuteni kiitettävällä tasolla. Joogaan tutustuin paremmin vasta noin vuosi sitten, kun innostuin käymään yliopistoliikunnan joogatunneilla ja löysin Yoogaia:n. Pikkuhiljaa liikepankin kasvaessa innostuin joogaamaan itsekseni ja nykyään käytän monia joogaliikkeitä myös ohjatessani liikuntaryhmiä. Viime vuoden toukokuussa tein postaussarjan erilaisista jooga-asanoista, tässä vielä niihin suorat linkit:




Pari päivää sitten valitsin syventäviä kursseja ensi vuoden opiskelua varten ja aikalailla automaattisesti valitsin paljon kursseja liittyen tanssiin, voimisteluun, kehonhuoltoon ja akrobatiaan. Syksystä lähtien mulla on siis mahdollisuus kehittää itseäni ja kehoani myös muiden ohjauksessa :) Kyllähän sitä tiettyyn pisteeseen asti on mukava ihan omilla tietotaidoilla joogata ja huoltaa kehoaan, mutta jossain vaiheessa sama kaava alkaa toistua sen verran monta kertaa, että tajuaa kaipaavansa jotakin uutta. Samalla tavalla se on kaikissa liikuntalajeissa; jos haluaa kehittyä, niin aika usein täytyy lähteä kauemmas kalaan!

Mulla löytyisi taas innostusta jonkinlaiseen postaussarjaan joogaan tai kehonhuoltoon liittyen, olisko teillä ideoita millainen se vois olla? Tietenkin myös yksittäisiä postausideoita saa ehdottaa! Mielessä on käynyt ainakin, että tekisin "opetusvideon" joistakin jooga-asanoista, miltäs kuulostaa? Tuossa aiemmassa postaussarjassa sain kysymyksiä, että miten noihin asanoihin pääsee, joten videot vois auttaa tässä tapauksessa eikö vaan? 


Täällä ollaan palailtu taas normaaliin arkirytmiin ja open sijaisuus jatkuu edelleen. Toivottavasti kaikilla oli mukava miniloma ja aurinko paistaa yhtä komeasti kuin täällä Pohjanmaalla. Energistä viikkoa kaikille! :)

kuvat: Jouni Kallio

♥ Marjut

Kommentit