Siirry pääsisältöön

Liikunnan huumassa

Ihanaa torstai-iltaa! 
Mulla kesti hieman tämän postauksen kirjoittamisen aloittaminen, koska oon leijunut niin euforisessa tilassa illan Yin jooga -tunnin jälkeen. Tiedättekö kun tuntee olevansa samaan aikaan niin rentoutunut ja voimaton, mutta kuitenkin virtaa täynnä? Just sellanen fiilis mulla on.

Mulla on ollut tänään mielessä kaksi asiaa, joista oon halunnut kirjoittaa: opiskelun fiilistely ja liikunnan fiilistely. Moni bloggaaja tietää kuinka sopivien otsikoiden keksiminen on joskus kovankin työn alla, mutta tähän se tuli loppujen lopuksi helposti. "Liikunnan huumassa" ilmentää samalla fiilistelyä liikunnasta ja fiilistelyä opiskelusta, koska meidän opiskelurakennusta kutsutaan liikunnaksi. Harvoin sanon esimerkiksi kavereille, että meen yliopistolle, vaan oon aina menossa liikunnalle. Hih, semmonen pikku insertti tähän alkuun :)

Mun päivä on alkanut tänään siten, että heräsin melko myöhään, koska nukuin vähän huonosti koko yön. Tsekkasin kämpillä rytmiikkasalin lukujärjestyksen ja päätin lähteä ennen seminaaria pitämään pienet iltapäivän bileet itseni kanssa :D Siis kaikessa hienoudessaan menin yksikseni tanssimaan ja fiilistelemään rytmiikkasaliin reiluksi puoleksi tunniksi. Saattaa kuulostaa vähän oudolta, mutta mulle tämä on niin rakkausjuttu! Harrastin bilettelyä ensimmäisinä opiskeluvuosina paljonkin, mutta nyt en oo taas pitkään aikaan ottanut tuota tärkeää aikaa itselleni. Johtunee siitä, että en oikeasti oo ollut liikunnalla viime vuonna niin tiiviisti, että olisin ehtinyt suunnitella omaa iltapäivän biletaukoa.

Voisin sanoa, että ennen tätä viikkoa oon ollut viimeksi kunnolla liikunnalla maaliskuussa. Kevään loppupuoli meni sijaistaessa, kesä tietenkin kesätöissä ja syksyn opinnot ovat oikeastaan vasta nyt alkaneet kunnolla. Ja vitsit että mä nautin tästä tunteesta! Iltapäivän jamittelun jälkeen menin gradusemmaan ja sielläkin fiilis oli niin huikea. Ajattelin, että vitsit; tätä fiilistä mä oon kaivannut :) Meitsi on niin fiiliksissä oman gradun lisäksi ihan koko meidän graduporukasta, että huvittais oikeasti ottaa ne skumppalasit esille, mistä tänään jo vähän puhuttiin :D Nojoo, ehkä kuitenkin odotetaan sitä oman gradun valmistumista...


Gradusemman jälkeen tulin kämpille ja jatkoin gradun pohdiskelua ennen kuin päätin ottaa pienet päiväunet ennen illan joogatuntia. Sen puolen tunnin nukkumisen jälkeen ei hirveästi houkutellut nousta lämpimien peittojen välistä ja lähteä pihalle pimeään ja sateeseen. Tämä tunne on varmasti itse kullakin edessä tällaiseen vuodenaikaan. Suljinpa siis hetkeksi silmäni ja kuvittelin itseni joogatunnin rauhaan ja siihen hyvään oloon, joka siitä seuraa ja kappas: johan muuttui ääni kellossa.

Olin Yin joogassa ensimmäistä kertaa ihan "virallisesti", koska aiemmin oon ollut tunnilla vain Yoogaian kautta. Haluan kirjoittaa tuosta joogalajista ihan erillisen postauksen, koska musta tuntui, että pääsin ensimmäistä kertaa sellaiseen tilaan mistä kaikki joogaajat puhuvat. Sellainen tila, jossa sisäinen rauha ja henkinen läsnäolo ovat aivan uskomattomalla tasolla. Se on palkitsevaa sekä keholle että mielelle.

Huomenna ajattelin herätä aamujoogaan ennen päivän kunto- ja terveysliikunnan demoa ja Seinäjoelle lähtöä. Nyt kuitenkin lähden pakkaamaan huomiset tavarat valmiiksi ja siirryn hiljalleen unten maille. Hyvät yöt! ♥

Ja hei psst! Inspiroivimman hyvinvointiblogin äänestys on vielä käynnissä täällä.


♥ Marjut

Kommentit