Siirry pääsisältöön

Vaihtoehto perinteiselle rahkalle - Yosa Sport Marjamix


Biofermen Yosa-tuotteet on mulle aikaisemmin tuttuja muun muassa vuoden takaiselta kasvisruokakokeilultani, josta löytyy postauksia kasvisruoka-tägin alta. Aiemmin oon maistanut heidän kaurajogurttejaan, jotka ovat olleet oivallisia vaihtoehtoja perinteisen jogurtin tilalle.



Akvamariinin showroom käynnillä pääsin tutustumaan Yosan uusimpaan tulokkaaseen; Yosa Sport Marjamixiin. Tämä rahkan kaltainen tuote on täysin vegaaninen, gluteeniton, soijaton ja maidoton eli oivallinen tuote vegaaneille ja tavallisella ruokavaliolla eläville sporttaajille, jotka haluavat vaihtelua perinteisen rahkan rinnalle :) Moni noudattaa nykyään myös maidotonta ja/tai gluteenitonta ruokavaliota, joihin tämä Yosa Sport sopii myös mainiosti!


Maultaan tämä suomalaisen pienyrityksen kehittelemä tuote on raikas ja marjainen, kuten nimestä saattaa jo arvata ;) Moni varmasti miettii (tai ainakin minä mietin aluksi) miten vegaanisesta tuotteesta saa tehtyä proteiinirikkaan ilman maitoa tai soijaa? Tähän vastaus on herneproteiini. Tuotteen proteiini tulee herneproteiinista, joka on esimerkiksi soijaan verrattuna huomattavasti vähemmän allergisoiva. Biofermen edustajan mukaan herneproteiini valikoitui heillä tähän tuotteeseen muun muassa ympäristöystävällisyyden ja herneen tuoman pehmeän koostumuksen takia. Tuon pehmeyden kyllä allekirjoitan täysin - se näkyy ja maistuu (:



Yosa Sport Marjamixissä on mansikkaa, mustikkaa, puolukkaa ja vadelmaa eli Suomalaisen luonnon omia superfoodeja! Marjamixin sisältö inspiroi tämänkin bloggaajan luonnon lähelle postauksen kuvituksen ajaksi :) Yosa Sport sisältää myös kauraa, jota käytetään Yosan tuotteissa muutenkin paljon. 

Yosa Sport kauravälipalasta on myös toinen maku: ananas-appelsiini, jota en oo vielä maistanut, mutta kaimansa makua maistaneena uskon tuonkin purkin olevan raikas makuelämys :) Oon syönyt näitä kauravälipaloja nyt sekä tavallisina välipaloina että treeniä ennen pienen energiabuustin antajina. Molempiin tarkoituksiin soveltuu hyvin, mutta mun mielestä erityisesti pienenä välipalana ennen treeniä! Tavallista maitorahkaa en pystyisi syömään kovin ennen treeniä, koska siitä tulee helposti hiukan raskas olo, mutta tällä kauraisella välipalalla en oo tuota samaa efektiä kokenut. Johtunee varmasti täysin vatsaystävällisestä sisällöstä :)


Vaikka oon ollut aiemmin kasvissyöjä, niin mulla on ollut aina melko skeptinen olo kaikkea vegaanista ja -ton päätteitä sisältäviä tuotteita kohtaan. Enkä oo varmasti ainut! Aika monesti oon kuitenkin huomannut olleeni ennakkoluuloinen täysin turhaan, koska kyllähän ne ammattilaiset hommansa osaa ja tietää mitä näiden kaikkien perinteisten ravintoaineiden tilalle voi ja kannattaa laittaa :D Täytyy myös nostaa hattua Biofermen taustalla työskenteleville henkilöille; mun mielestä on hienoa nähdä, että pienempikin kotimainen yritys pärjää suurempien ketjujen rinnalla ja mä oon ainakin mielelläni kannattamassa juuri tällaisia yrityksiä :)

Onko Yosa Sport -kauravälipalat teille tuttuja tai kenties muut heidän tuotteet? Millaisia treenivälipaloja te yleensä syötte ennen tai jälkeen treenin?

Mukavaa alkuviikkoa kaikille (:

*tuotteet on saatu blogin kautta

  ♥ Marjut

Kommentit