Siirry pääsisältöön

Lukijat antavat ajattelemisen aihetta - gradukyselyn analysointia

Oon todella tyytyväinen, että valitsin mun gradun aiheeksi liikunta- ja hyvinvointiblogit. Vaikka aihe on liikuntapedagogille jokseenkin poikkeuksellinen, niin tässä analyysivaiheessa oon erittäin tyytyväinen, että päätin poiketa joukosta ja valita itselleni läheisen ja kiinnostavan aiheen. En ihan yliopistoa aloittaessani ajatellut, että tulisin lukemaan ja tutkimaan graduni tuloksia ihan intopiukeana - niin kuin nyt on tapahtunut! Jotenkin mulla on yliopiston alusta saakka ollut sellainen käsitys ja mielikuva, että gradun tekeminen on eräänlainen taistelutanner, josta vain harvat selviävät oikeassa ajassa ja hyvässä mielentilassa pois. Oman gradun tekeminen on kuitenkin ollut tähän mennessä vain ja ainoastaan positiivinen kokemus, vaikka en toki kiellä etteikö välillä tietotekninen puoli olisi aiheuttanut päänvaivaa.

Teidän vastauksia lukiessa oon miettinyt, että oon älyttömän oikeutetussa asemassa, koska saan rikastettua ajattelumaailmaani teidän mietteillä ja pohdinnoilla. On ollut mukava huomata, että moni on vastannut gradukyselyyn myös itsensä takia eikä ainoastaan mua hyödyttääkseen. Moni kertoi muun muassa oivaltaneensa kyselyn aikana, miten suuri vaikutus liikunta- ja hyvinvointiblogeilla on loppujen lopuksi heihin ollutkaan. Muun muassa tällaiset oivallukset ovat lämmittäneet mieltä tässä analysointivaiheen aikana! :)


Mun on tarkoitus saada gradu valmiiksi ensi vuoden alkupuolella. Tämä analysointivaihe on niin kiinnostava etten halua turhaan hätiköidä gradun valmistumisen kanssa vielä tässä vaiheessa, koska haluan syventyä aiheeseen ja vastauksiin kunnolla. Tavoitteena on saada gradu vähintään tarkastusvaiheeseen ennen reissuun lähtöä, jotta siellä pääsisi kunnolla hengähtämään arjen kiireestä :)

Kaikkien gradukyselyyn vastanneiden kesken arvottiin kaksi tuotepakettia, joiden voittajiin on otettu yhteyttä sähköpostitse viime viikolla. Oikein paljon kiitoksia kaikille kyselyyn osallistuneille ja toivottavasti odotatte tuloksia yhtä innolla kuin mä täällä teille niitä kokoan :)

Mukavaa alkanutta viikkoa!

♥ Marjut

Kommentit

  1. Kyselyssä vähän harmitti että lopussa sanamäärä vastaukseen oli niin pieni, olisi tullut 1,5-kertainen vastaus mutta piti sitten karsia pois 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsit! Huomasitko, että sanamäärä oli vain ohjeistus ja kirjoitustila ei missään vaiheessa "loppunut" (siis kun sanamäärä oli täynnä)? Sanamäärä oli sen takia ohjeistuksena, etten saisi kaikilta vastaajilta todella pitkiä tekstejä, joiden analysoimiseen menisi kauan. Tietenkään muutama pidempi vastaus ei olisi haitannut! Harmi kun näin kävi, toivottavasti sait kuitenkin pääpointit matkaan :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥