Siirry pääsisältöön

Next destination: Nicaragua

Tämän vuoden alussa kirjoitin vuoden tavoitepostaukseen yhdeksi kohdaksi "tänä vuonna aion matkustaa poikaystäväni kotimaahan yhdessä hänen kanssaan." Jos ihan totta puhutaan, niin tuo unelma tuntui vielä lähes vuosi sitten melkoisen kaukaiselta ja mahdottomalta. Unelmilla on kuitenkin tapana toteutua, jos itse niin päättää ja haluaa. Ihan kaikenlaisilla unelmilla. Myös tämä unelma käy toteen; joskaan ei ihan tämän vuoden puolella, mutta heti ensi vuoden alussa. Oon nimittäin ihan oikeasti lähdössä Nicaraguaan!


Liput on hommattu, ensimmäiset onnenkyyneleet (jotka eivät varmasti jää ainoiksi) itketty ja ensi vuoden puolella toteutuvaa reissua fiilistelty potenssiin sata! Fiilis on jotenkin niin sanoinkuvaamaton, koska mulla on jo pitkään ollut haaveena lähteä katsomaan Atlantin toiselle puolelle poikaystäväni kotiseutua. Ollaan kuitenkin sen verran erilaisista ympäristöistä kotoisin, että on varmasti aika avartavaa nähdä se ympäristö, missä toinen on kasvanut. Oon ihan varma, että ymmärrän monia asioita paljon paremmin, kun oon käynyt paikan päällä kokemassa Nicaraguan kulttuurin ja tunnelman. 



Poikaystävä on jo varoitellut, että matka tulee ihan varmasti olemaan mulle pieni kulttuurishokki ja ihan varmasti näin onkin. En oo kuitenkaan tähän mennessä matkustanut kunnolla kuin Saksaan ja Ranskaan, joissa on kuitenkin melko samanlainen eurooppalainen meno kuin kotisuomessa. Uskon, että tämän reissun jälkeen ymmärrän paremmin muun muassa miksi poikaystäväni aikamääre "kohta" saattaa helposti olla puolesta tunnista tuntiin tai miksi hän viettää aikaa mielellään ystäviensä kanssa. Uskon, että monelle muullekin mua ihmetyttäneelle asialle/tavalle löytyy vastaus tällä tulevalla reissulla. Se tuntuu hyvältä, se tuntuu oikealta.



I can't understand him perfectly 
if I haven't seen the moon shining in his side of the world.


♥ Marjut

Kommentit