Siirry pääsisältöön

The effects of Air Yoga

Tulin hetki sitten kolmannelta ilmajoogatunnilta. Viime viikon viimeinen starttikurssikerta sattui mulla vähän huonoon ajankohtaan, joten kävin tänään korvaamassa tunnin tavallisella viikkotunnilla. Ready Set Polella* on ilmajoogan viikkotunteja sekä vahvistavina että palauttavina ja mä olin tänään tuolla palauttavalla ilmajoogatunnilla. 


Tänään oli selkeästi mulle kaikista mieluisin tunti kahteen aikaisempaan verrattuna. Uskon suurimman vaikutuksen olleen sillä, että edettiin vähän ripeämmin ja sain ajoittain todella flowmaisen fiiliksen hengityksen ja liikkeen yhdistelmällä. Tuo fiilis on mun mielestä yksi joogan parhaista palkinnoista henkisen läsnäolon lisäksi. Itse en oo tuota fiilistä vielä kovinkaan montaa kertaa saanut, joten ehkä senkin takia se tuntuu omassa kehossa ja mielessä niin palkitsevalta.

Toinen tämän tunnin anti olikin astetta mielenkiintoisempi juttu. Nimittäin mulla on todella huono ääreisverenkierto, joten raajat on jäässä kesät talvet. Tänään havainnointitunnilta kotiin pyöräillessä olin ihan kohmeessa, enkä "lämmennyt" juuri yhtään kotona ennen ilmajoogaan lähtöä. Kuitenkin ilmajoogan jälkeen mun oli jopa kuuma ja tunsin vain miten veri pauhasi menemään ympäri kehoa. Oon ilmajoogan myötä tykästynyt pää alaspäin roikkumiseen ja nimenomaan rentoon sellaiseen. Ensimmäisellä kerralla se tuntui vähän ikävältä, mutta nyt se on tunnin paras osuus. 

Edelleen tässä koneella istuessa mun posket punoittaa ja muuten aina kylmät sormet ja varpaat ovat lämpimät. Ihan hassu tunne tällaiselle lumiukolle! Kehokin tuntuu niin rentoutuneelta, että yritäppä tässä nyt saada jotain fiksua raporttitekstiä aikaiseksi :)

Suurkiitos RSP:lle yhteistyöstä ja mahdollisuudesta päästä kokeilemaan ilmajoogaa. Uskon, että mun ilmajoogaajan ura ei jäänyt tähän!

*Yhteistyössä Ready Set Pole

PSST: Huomenna kuvataan blogiin paritreeni, stay tuned!

  ♥ Marjut

Kommentit

  1. Ilmajooga/-syvävenyttely on yksi parhaista kokeilemistani jutuista tänä syksynä! :) Voi että kun olisi tilaa kotona mihin kankaan ripustaisi...oonkin kyllä jo kertonut, että kun milloin muutetaan isompaan kotiin niin sinne liina kyllä tulee! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta; miten ihana olisi aamulla aloittaa pienellä ilmajoogalla! :)

      Poista
  2. Kiitos osallistumisesta ja kivoista kirjoituksista, mahtavaa kuulla että tykkäsit :) Starttikurssien tunneilla tempo on tosiaan yleensä hitaampi ja paino enemmän liikkeiden opettelussa, viikkotunneilla löytyy se flow helpommin jos on löytyäkseen. Kevätpuolella meille on tulossa lukkariin myös jatkotason tunti joka on vielä sujuvampi kokonaisuus kun voidaan jo olettaa että osallistujilla on perusasiat hallussa eikä tunti katkea ohjeistuksiin niin usein :)

    Martta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa, että löysit tänne! Hyvältä kuulostaa, tuutte varmasti näkemään mua teillä uudestaan viimeistään ensi keväänä - oli se niin kivaa :)

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti, oli se sitten lyhyt tai pitkä, on aina enemmän kuin tervetullut! ♥