Siirry pääsisältöön

Joogaa tekonurmella - video

Tuntuu hassulta ajatella, että tämä viikko oli mun viimeinen pitkä opiskeluviikko Jyväskylässä. Tästä eteenpäin kesään asti mulla on vain muutamia opiskelupäiviä siellä täällä ja suurin osa ajasta kuluu kirjallisten töiden parissa Seinäjoella. Edestakaisin reissaaminen ei oo mitään mukavaa hommaa, varsinkaan kun sitä on saanut tehdä tässä jo monta vuotta, mutta kieltämättä liikunnan liikkumismahdollisuuksia tulee Seinäjoella oleskellessa ikävä. Täältä ei ihan niin vain lähdetä yliopistoliikunnan venyttelytunneille, tanssimaan rytmiikkasaliin tai temppuilemaan telinesaliin :)


... ei myöskään tule lähdettyä tekonurmelle joogaamaan, kuten tänä aamuna! Ollaan tekemässä kehonhuollon kurssin puitteissa joogaohjelmaa jalkapalloilijoille, joten tällä kertaa joogamatto vaihtui tekonurmeen, joogapala jalkapalloon ja lämmin sali sisähalliin. Otettiin sekä kuvia että videoita ja ajattelin jakaa niistä yhden videon teillekin :) 

Videolla on viiden asanan seisomasarja, jonka voi tehdä joko osana pidempää joogaharjoitusta tai yksittäisenä lyhyempänä harjoituksena. Suosittelen lämmittelemään ennen seisomasarjaa esimerkiksi aurinkotervehdyksillä. Sarja kehittää tasapainoa, vahvistaa jalkoja ja venyttää muun muassa nivusia, takareisiä, lonkkaa, selkärankaa ja rintakehää.

Sarja sopii niin aloittelevalle kuin kokeneellekin joogaajalle. Mikäli asanat ovat sulle täysin uusia, aloita rauhallisesti omaa kroppaasi kuunnellen. Kokeneemmat joogaajat voivat keskittyä syventämään asanoita hengityksen avulla. Mukavia joogahetkiä lukijat! ♥


♥ Marjut

Kommentit