Siirry pääsisältöön

The virgo woman


Äitini omistaa horoskooppi-kirjoja ja muistan lukeneeni niitä joskus pienenä. Silloin luin horoskooppeja myös nuorten lehdistä ja sanomalehtien "päivän horoskooppi"-palstoilta. Ne olivat hauskaa ajanvietettä ja joskus jopa osuivat täysin oikeaan! Viime vuosien aikana oon silloin tällöin palannut horoskooppien pariin hiukan "luotettavampien" lähteiden kautta ja kiinnostunut niistä uudelleen.

Oon syntynyt syyskuussa, joten horoskooppini on neitsyt. Tätä horoskooppia kuvaillaan muun muassa adjektiivein vaativa, käytännöllinen, yksityiskohtainen, järjestelmällinen, siisti ja rauhallinen. Hep - täällä ollaan! Horoskoopit ovat pitkään olleet mulle yhtä humpuukia, mutta mitä enemmän oon omaa horoskooppiani tutkinut, sitä enemmän oon kokenut lukevani tarinaa itsestäni. 

Neitsyet pyrkivät jatkuvasti kehittämään itseään ja tämän voin täysin allekirjoittaa. Perfektionismi on ollut vahvasti mukana melkeinpä koko elämäni ajan ja se on saanut aikaan sekä hyviä että hieman huonompia tapahtumia ja tekoja. Toisaalta sen avulla oon päässyt muun muassa opiskelemaan unelma-ammattiani, mutta toisaalta taas täydellisyyteen pyrkimällä oon aiheuttanut kropalleni ja pääkopalleni harmia useampaan kertaan.

Viime aikoina oon huomannut erään luonteenpiirteen häiritsevän vähän poikkeuksellisen paljon. Ajattelen asioita. paljon. Ihan kaikkea. Saatan lähes tunnin kestävän työmatkan aikana ajatella elämääni läpi ihan joka kantilta. Ajatukset vaeltelevat ihan laidasta laitaan lapsuuden muistoista aina tulevaan työpäivään ja muistettaviin asioihin. Eilen illalla hyrrä pyöri jälleen ja fiilis oli tämä.

Oon myös hyvin empaattinen ihminen, minkä takia ajattelen omien asioideni lisäksi usein myös muiden asioita ja yritän ratkaista heidän "pulmiaan". Moni ystäväni on saattanut tämän huomatakin, kun mainitsen joskus "mä ajattelin muuten sitä mitä sanoit mulle eilen ja mun mielestä..". En omista hyvää tilannetajua, vaan yleensä löydän oikeat sanat ja ratkaisut vasta jälkeenpäin. Mulla on myös taipumus laittaa muut etusijalle ja auttaa kaikkia muita erinäisissä asioissa ennen kuin huomioin itseäni.

" Virgo woman can be her own worst enemy when it comes to enjoying life, leisure and relationships."


Välillä yritän keskittyä enemmän itseeni ja omaan hyvinvointiini, mutta samanaikaisesti tunnen velvollisuus-ukon pomppivan olkapäälläni. Viimeksi neljä kuukautta takaperin Nicaraguassa koin olevani täysin mieli tyhjänä ja avoimena kaikelle ympärillä olevalle. Oon jälkeenpäin miettinyt ja ikävöinyt sitä tunnetta paljon. Se vapautti ja voimisti. 

Tällaisia hieman syvällisempiä pohdiskeluja tähän päivään..Tunnistatteko te itsenne horoskoopeistanne?

♥ Marjut

Kommentit